Pages

Saturday, July 14

hoi buku !

buku oh buku kenapa engkau buku, macam mana aku tak buku memang aku buku ~~ *rentak lagu bangau oh bangau.

tak perlu nak berkawan rapat dengan buku kalau budaya membaca tak ada. macam aku lah senang cerita. time belajar je aku nampak buku. time cuti? halamak nya buku pun terbang.

ni nak kene pupuk balik sikap membuku. maksud aku sikap membaca.
baca sampai lebam, baca sampai otak berisi, baca sampai muntah.
tabik pada anda yang suka membaca, mengisi masa dengan membaca, menghabiskan duit untuk membeli buku , duduk dalam bas atau ktm sambil membaca, berjalan di mall sambil membaca, berdating sambil membaca. tapi tidak untuk makan sambil membaca.

Dulu aku pernah makan sambil membaca, tapi kena tego dengan ayah. 
memang tak salah pun, 
tapi sebaik baik nya kita dahulu kan rezeki dulu.
 selesai makan baru lah boleh tumpukan kepada membaca.
 sebab perut kenyang, hati riang nak membaca pun senang :D

hoi buku, here I come.
*ayat sekadar suka suka jangan ditiru. nak dekat ilmu kene lembut sikit.
Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment