Pages

Monday, December 26

KPOP

Tetiba rasa nak buat entry pasal KPOP ni. Entah kenapa. Aku tahu, fenomena KPOP ni boleh dikatakan agak serious dekat Malaysia ni. Hampir 65% merupakan peminat tegar termasuklah adik adik sepupu aku. Sanggup berhabis duit untuk yang berkaitan dengannya. Aku tak kata salah. Masing masing ade hobi sendiri. Untuk kepuasan diri, Tapi jangan sampai makan diri ya  J

Ini antara reason kenapa ade yang sampai taksub sangat dgn abang abang dan kakak kakak korea nie.heheh. Jom jom readers tengok :
  • Confirm lah sebab muka mereka yang kiut 
    Buat aku rasa nak lempang-laju-laju bila tengok muka dioarang. 
    Contoh kalau aku bg kump girls generation and infinite suruh pilih mane yang paling tak kiut. Konfem dioarang tak tahu nak pilih yang mana satu. Kan ?
  • Tarian diorang 
    Aku yang tengok terasa nak semput. Kemas dan teratur walau tarian dia mcm super susah. Yang gegurl tarian super lentok, yang boboy super faster. Aku nak tiru satu lagu punya tarian pun rasenya amik masik bebulan bulan ==’’ statement tak tipu. Haha
  •  Dressing mereka yang boleh dikatakan superb 
    Yes, bagi aku memang superb. Yang lelaki dgn stail macho . tu belum masuk rambut yang ala ala manja. Kalau kat sekolah, memang habis lah dikerjakan sampai botak  dek cekgu disiplin. Yang perempuan pulak memey secomey habis lah. Siap rambut ikal ikal terbang terbang. Haaa.
  • Attitude mereka 
    Kadang aku rase diorang ni bagus jugak. Even muka cantik dan hensem diorang tetap ade pelajaran. Ni yang sepupu aku cakap lah. Peminat sekarang ni pandai. Minat biar berpakej .
  • Pengaruh media yang kuat 
    Dari majalah mahupun radio. Lagi lagi sekarang memang ade majalah yang penuh dengan artis korea. Haa. Makin seronoklah mereka. Bila dah tengok atau dengar sesuatu yang buat kita rase suka dan seronok ,mesty nak follow kan?

Ini saja lah yang aku dapat simpulkan. Tak lah banyak mana. Aku tak berapa sangat , sekadar  biase minat minat tengok , dengar macam tu jelah dengan kpop ni.

Pernah aku dok join dgn adik adik sepupu aku ni haa. Bayangkan lah kalau kump super junior yang ramai tu diorang boleh hafal nama semua siap cam muka lagi. Yang aku ni pulak memang blur habis. Tengok muka semua sama. 

Perbualan kami apabila menonton vid super junior di waktu petang sewaktu adenye anging sepoi sepoi bahasa *tipu tipu : ( lebih kurang macam nilah kan )

Intan : haaa, inilah si a yang kita minat. Comel gila
alyana: eyh, kita minat yang kat belakang tu. Lagi comel
(bila kump tu menari dah tuka tuka tempat)
Aku : eyh, ni yang alyana suka tu kan?
Elyana : eyh, bukan lah.
Ain: itu ain punya lah kak fatin. Kan beza tu?
See, aku langsung tak cam . aku tengok semua sama. Mcm pelanduk banyak rupa. Haha.

girls generation & super junior
kalau korang memang cam sorang sorang siap tahu nama,memey hebat lah :D

terima kasih sudi luangkan masa ya readers :)

2 comments:

  1. ok,,,,aku cam sowg2 ahli gurl generation,t-ara n miss A
    (actually,aku mnat yg p'puan je,laki x lgsung "attention!i'm not lesbo okay!!")

    ReplyDelete
  2. hahahha, aku tahu kau peminat tegar kpop ni. siap menari lagi haritu kan :D

    ReplyDelete