Pages

Wednesday, June 13

Jangan Ambikk (1)

Haaa, nak tanya korang pernah tak dapat sim card free yang kat tepi jalan ? yang orang datang kat kita siap bagi sim free? macam celcom selalu buat.

dia datang kat kita dan tanya ''adik nak sim free tak? cuma bagi IC dan kami akan bg sim secara percuma. ini sim postpaid. tak mahal , bayar dengan harga sama tak kesah lah nak guna banyak mana, bla bla...."

*haaa, dialog ingat sbb aku selalu dipengaruh dengan promoter. aku ni pulak jenis yg tak pandai nak kata TAK bila org promote jadah ni semua. tapi nasib baik kawan aku selalu tarik tangan aku bila dia nampak aku dok syok dengar ceramah yg cik promoter tekun menerangkan -___-''  siap dah kasi IC tunggu org tu photostat, then kawan aku pergi dekat promoter tu mintak pulang IC aku.

pada yang tak tahu apa itu postpaid, dia macam bill bulanan. bukan prepaid yg kita dok topup seminggu sekali. haaa, rasanya semua sedia maklum kan.

tak kesah lah bende tu PERCUMA ke, JANGAN AMBIK!
*emosi. haha.

sebab apa? unless korang dah ambik tanpa guna siap lah korang. cukup bulan, akan sampai bil walau pun korang belum guna sim tu. AHHAHA *gelak syaitonn

bayo bukan sikit, sampai 70 lebih, lepas baju atau kasut kan ? hihi

ni haa dia, one of my bestfriend dah pun terambik sim tu.
nak cerita lah jugak. dia terkejut tahap tak boleh kata ape. haha.
dia pergi ambik 2 sim, so total RM140++, Weyh dah lepas kalau nak belikan hard disk utk aku.

so, kami pun pergi lah celcom centre dekat sek13,ShahAlam.
nasib menyebelahi nisa bila kakak cantik tu kata tak perlu bayar tapi dia ada bagi 1 borang untuk terminate kan num tu, kene buat laporan polis jugak sebab takut ade perkara lain yg jadi . 
akak cantik tu cakap sebelum ni ade orang pernah datang buat report sbb ada promoter yang gunakan IC dia untk buat LOAN. So BEWARE ye korang !!!


nak berhenti takat sini. dah petang, esok aku sambung. tunggu ye
*ceh, macam ada je orang yang bace siap nak tunggu ==''
boii , assalamualaikum :)

No comments:

Post a Comment